MG2
De eerste voertuigen voor de metro waren van het type MG2. Hiervan zijn er in totaal 71 geproduceerd. De laatste voertuigen van dit type werden pas in 2003 uit de exploitatie gehaald. Het allerlaatste exemplaar is gerestaureerd door vrijwilligers van de stichting RoMeO en staat gewoonlijk in de voormalige RET-remise aan de Kootsekade in Hillegersberg.
SG2
De SG2, ook wel type T genoemd, is tussen 1980 en 1984 gebouwd door Düwag. Deze serie bestond oorspronkelijk uit 71 rijtuigen. Ze zijn technisch gebaseerd op de MG2-rijtuigen, zodat ze ook gekoppeld konden rijden. De SG2 kon ook als sneltram ingezet worden. Daarvoor is op een van de bakken een pantograaf aanwezig om met bovenleiding te kunnen rijden. Ook de vorm van de kop is aangepast zodat de bestuurder beter zicht heeft op de kruisingen.
MG2/1
De MG2/1-serie is tussen 1997 en 2001 gebouwd om het materieel op de toenmalige Noord-Zuidlijn te vervangen. Vanaf 1998 zijn deze 63 voertuigen in dienst genomen. Deze computergestuurde voertuigen zijn nog steeds in gebruik. Het computersysteem geeft de bestuurder en het onderhoudspersoneel snel inzicht in bijvoorbeeld storingen. Via het Reizigers Informatie Systeem kan de metrobestuurder route-informatie tonen. Bij de eerste 42 voertuigen staan alle zittingen achter elkaar. Bij de laatste 21 voertuigen zijn ook zittingen in langsrichting tegenover elkaar geplaatst.
SG2/1
In 2002 werd de voormalige Oost-Westlijn uitgebreid met de Beneluxlijn tussen de stations Marconiplein en Hoogvliet. Een nieuwe serie sneltramrijtuigen werd ingezet: de SG2/1. Deze voertuigen zijn gebaseerd op de MG2/1-serie en de rijtuigen kunnen gecombineerd rijden. De sneltramuitvoering beschikt over een groter zichtveld voor de bestuurder, een pantograaf voor stroomafname van de bovenleiding en veiligheidssystemen, zoals alarmlichten en richtingaanwijzers, een baanruimer, zandstrooier en railremmen.
SG3
De SG3-voertuigen vervangen het oudere SG2-materieel. De SG3 is er in twee uitvoeringen: de standaard SG3 en de RSG3, die wordt ingezet op de RandstadRail. Tussen 2015 en 2017 zijn nog 22 SG3's aangeschaft, die zijn bedoeld voor de Hoekse Lijn en de frequentieverhoging op metrolijn E. Deze nieuwe generatie voertuigen voldoet aan de laatste eisen op het gebied van brandveiligheid, comfort en sociale veiligheid. De voertuigen hebben gestoffeerde zittingen en airconditioning. Op beeldschermen wordt reizigersinformatie getoond.